maanantai 31. lokakuuta 2016

coolmama laajentaa reviiriään

Meikäläinenhän sai - siis osti ja nyt se on jo maksettukin - älypuhelimen tuossa melkein kaksi kuukautta sitten. Puhelimen, joka on todellakin osoittautunut omistajaansa älykkäämmäksi ja jaksaa vieläkin yllättää melkein joka päivä uusilla ihmeellisillä taidoillaan.

Valitettavasti puhelimen ominaisuudet ja helppokäyttöisyys ovat tehneet sen, että nyt minäkin olen sitten liittynyt siihen jatkuvasti puhelinta räpläävien ääliöiden kirottuun lahkoon. Onneksi kirjastot ovat vielä olemassa, joten bussimatkoilla sentään luen edelleenkin kirjaa enkä kännykkää.

Mutta sellaisenkin hullutuksen menin nyt sitten tekemään, että liityin Instagramiin. Ja laitoin sinne jopa kolme kuvaakin. Pienin se minut Instan saloihin perehdytti, vaikka vielä taitaa olla paljon oppimista. Ihan ei kaikki härpäkkeet ole selvät meikäläiselle.

Hankalin rasti taisi olla sen käyttäjänimen (taimikäsenyton) keksiminen. 'Coolmama' tai 'Hotmama' oli meikäläisen ehdotus, mutta Pienin tyrmäsi ne täysin. Hän ei kyllä suostu, että joku coolmama seuraa häntä Instassa. Hieman pettyneenä tyydyin konservatiivisempaan ratkaisuun. Sen kerran, kun yrittää pysyä edes jotenkin nuorison perässä, niin sitten ei saa revitellä täysillä. Höh.

JälkiMärinät:
Luulen, että tämä innostukseni ei kyllä kauaa kestä, mutta olenpahan edes jossain 'yhteisössä' mukana, kun en edelleenkään suostu taipumaan sille typerälle lärvikirjalle, joka sitä paitsi on jo kauan ollut ihan mummojen juttu. Nih.

***

Kyllä on pimeää ulkona, ei hitto vieköön! Miten sitä sitten joulukuussa kestää, kun aurinko nousee siinä puoli kymmenen kieppeissä ja laskee jo heti  kolmen jälkeen, kun meinaa jo nyt tulla hulluksi ?!

17 kommenttia:

  1. Mina luen valilla kirjojakin kannykasta, kun tanne kaukomaille on vaikea saada heti niita uusimpia teoksia. Katevaa kun ei tarvii sita kirjaa erikseen muistaa ottaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tolle tielle lähde ollenkaan, siitä ei ole paluuta. Kirjat kirjoina. :)

      Poista
  2. Joo, kyl kirjassa on puolensa. En mä montaa sivua saa kyllä luettua viikossa, mutta voipahan sanoa lukevansa. Tarvitsisin vaan sopivan miljöön kirjan lukemiseen, josta puuttuisi juurikin nuo tekniikan häiriötekijät.

    Ja pimeys on kyllä preesenseksestä. Ja kun vielä lupaavat talven alkavan tällä viikolla - lunta ja pakkasta. Eih. Elättelin toiveita jos talvi olisi alkanut vasta tammikuussa. Nyt se kestää sen puoli vuotta sitten. Ja kaikista kaikkein ärsyttävintä talvessa on sellaiset ihmiset jotka hokevat että "kyl maar se (lumi) sentään valoo antaa". Hrr.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjasta ei koskaan lopu akku. :)

      Joo, mä kans toivoin mustaa talvea, mutta taitaa sitä räntääloskapskaa kohta tulla tuutin täydeltä. Entäs, mitä sä tykkäät siitä, kun sanotaan, että se on vain pukeutumiskysymys, kun ulkona on -30 astetta. ;)

      Poista
  3. Mitä ihmettä? Seuraavan kerran kun luen niin tää onkin varmaan joku lifestyle- ja muotiblogi tän kaiken nykyaikaisuuden ja cooliuden määrästä päätellen :/ :[

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D. Juu, ei. Joku raja sentään. Enkä mä edes osais. Mitä on 'muoti'? Mitä tarkoittaa 'lifestyle'? Juu, ei.

      Poista
  4. Mä olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että me voitaisiin pysyä kesäajassa. Tämä talvi- eli "normaali"aika on siitä just niin masentavaa, kun aurinko laskee melkein jo ennen kukonlaulua.

    Ps. Saispa jotenkin ongittua sun instagram-tunnarin selville... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä maapallon akselia vois rukata silleen, että meillä olisi aina kesä ja 12 tuntia valosaa ja 12 pimeää. :)

      Kuule: mun Insta on niiiiin tylsä ja tulee olemaankin, että parempi on siitä olla liiemmälti huutelematta. :)

      Poista
    2. mulla on ollut semmottinen politiikka, että olen heti liittynyt kaikkiin niihin kanaviin, joita nuorisolaiset harjoittavat. Olen ihan joka paikassa.
      Ja huomattavasti masentavammilla nimimerkeillä, höh ja pöh.

      Poista
    3. Sä ootkin niin nuorekas. :)

      Mun nimimerkki on masentavuuden huippu, kun en tota coolmamaa saanut valita... :/

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kato kun heittää tarpeeksi pahan kärkeen, niin sen jälkeen lapset hyväksyvät mitä vaan. Sykolokiaa, nääs. ;)

      Poista
  6. Mitä siellä Instassa tehdään muuta kuin laitetaan kuvia? Mie olen vaan Twitterissä.

    Toivon taas loskatalvea, paitsi jouluna pikkupakkanen ja lumi 3 päivää. Pimeys ei haittaa. Onhan meillä katuvalot :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei muuta ja se onkin siinä parasta. Saa tykätä ja kommentoida, mutta kuvat on se juttu.

      Mulle riittää toi pikkupakkanen ja 3 päivää. Muuten sais olla KESÄ!

      Poista
  7. Kirjat on parhaita matkakavereita :)

    Miten mä löydän sut instasta? Mun kuvat löytyy Nokisuulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehtottomasti! :)

      Mulla ei oo siellä mitään katsottavaa, pari kuvaa vain, että voin 'kehuskella'. ;)

      Poista