keskiviikko 16. joulukuuta 2015

16.luukku: Talvihko

Eli pieni melkein-talvi.

Tiedän, että olen kritisoinut talvea noin ylipäätään, mutta eilen oli kiva ilma. Millisti lunta ja aste pakkasta. Sillä mä pärjään hienosti. Ilma oli raikas, mutta ei kylmä ja maa hohti valoa. Tätä koko talvi, kiitos.

Keli oli mitä parhain saunasta vilvoitteluun. En malttanut edes lukea, vaan nautiskelin siitä rauhasta ja hiljaisuudesta, mikä ympärilläni oli. Ja bongailin jälkiä.

Ainakin rusakko oli mennyt. Sitipupu tekee minikokoisia jälkiä rusakkoon verrattuna. Ja sitten oli kettu jolkotellut Pihan poikki. Olin melkein varma, että se oli kettupettu, mutta kysäisinpä kuitenkin TM:ltä vahvistusta.

mä: "Mikä on toi ketun askelväli ?"

TM: "Riippuu siitä, onko sillä kiire."

Mielikuva kiireisestä ketusta ja TM:n täysin vakava naamanilme kirvoittivat meikäläisestä luonnollisestikin kunnon käkätykset.

TM: "Noh, kyllähän sä ittekin sen tiedät."

Juu, tiedän. Askelväli pitenee, jos on kiirus. Mulla ja ketullakin.

6 kommenttia:

  1. Mä sain ihanan joulukortin, kiitos <3

    VastaaPoista
  2. Kiireissään kipittävä kettu aikaansai täällä päivän ensimmäiset naurut, kiitos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä. Vilkas mielikuvitus on joskus hyväksikin. :)

      Poista
  3. Kiitos ketun askelväli -tarinasta. Päivän hymyt on saatu. Täällä ei lunta ole sitä milliäkään, joten vähän saisi tulla, ettei tämä pimeys aivan lannista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollos hyvä. :)

      Sen verran on pakkasta pidellyt, että nurmikko on enemmän valkoinen kuin vihreä. Ei varmaan kyllä kovin kauaa ole näin päin. Toivotaan teillekin lunta, jotta voitte mahdollisesti mittailla elukoiden askelvälejä. :)

      Poista