maanantai 14. marraskuuta 2016

viimeinen oljenkorsi

Plunssaan ja sen torjuntaan & poishäätämiseen on testattu:

- C-vitamiini
- D-vitamiini
- sinkki (tuplana)
- echinaforce
- inkivääri (tuore)
- kaneli
- cayennepippuri
- valkosipuli (tuore)
- hunaja
- kuuma vesi (juotuna)
- kuuma vesi (höyryhengitettynä)
- uni
- lepo
- sauna
- viina (puolikas vanhentunut siideri)
- lumihanki

Teho: ei paskankaan vertaa, pahemmaksi vaan menee ja huuliherpes kukkii.

Ei ole testattu:
- lääkäri

Mutta kohta on, perkele.

JälkiMärinät:
Eilen oli työterveyslääkärin vastaanottoaikoja vaikka kuinka ja monta. Tänä aamuna puoli seitsemän aikaan niitä oli jäljellä enää kaksi, joista toinenkin meni siinä arpoessani, kumman otan. Kiiruusti valitsin sen viimeisen ajan.

En selvästikään ole ainoa, joka potee räkää ja kröhää ja köhää.

6 kommenttia:

  1. Mä oon hengessä mukana, kirjaimellisesti. Joka ilta nukkumaan mennessä ajattelen, että huomenna aamulla on jo varmaan parempi olo. Aamulla sitten herää siihen kun on nenä tukossa kuolannut tyynylle. Nenäkannulla tulee niin paljon räkää, että kohta on lavuaarikin tukossa. Mä olen testannut noiden edellämainittujen lisäksi myös akupainalluksen:

    https://www.youtube.com/watch?v=4uowGsFDPWo

    Ei auta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just sama! Ja aamulla saattaa hetken tuntua, että elämä voittaa, mutta sitten yskäisee sen ensimmäisen yskäisyn ja tajuaa, että pilli on ihan täynnä räkää. Jota sitten saa köhiä seuraavat kolme tuntia, että edes vähän henki kulkisi.

      Oudointa tässä on, että vaikka olo muuten on ihan annelista, niin kuumetta ei ole. Eli särkylääkkeitä en ole joutunut ottamaan ensimmäistäkään.

      Hyvä, että testasit akuhommelit, eipä mun tartte enää.

      Poista
  2. ei näy listassa kurkumaa ! olen syönyt teelusikallisen kurkumaa (sekoitettuna pieneen määrään marjamehua ) joka ilta kolmen vuoden ajan. kolmeen vuoteen ei ole ollut flunssaa !?!?!? tiedä sitten mistä johtuu.... t: leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei hitto! :D :D

      Naurattaa, koska ihan lyhyt aika sitten siivosin meidän maustehyllyn ja katseli kurkuma -purkkia kädessäni ja mietin, että mihin hemmettiin sitäkin muka käytetään. No, nyt mä tiedän. :D

      Pakko testata. :)

      Poista
  3. Muista en tiedä, mutta ainoan herpekseen tehoavan kaupallisen rasvan olen todennut toimivaksi: Sorefix. Ja mä oon tapellut herpeksen kanssa kakarasta asti: joka ikisessä luokkakuvassa kauppaopistoon asti mulla on turpa ruvella - jeeee!
    Ja viinasta kyllä sanoisin, että toi siideri ei auta mitään, vähintään kaverilta "lainattua" rommia sen olla pitää ;) Kuumana. Ei se mitään auta, mutta vähän aikaa veetuttaa vähemmän....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen luovuttanut noiden rasvojen kanssa ja siirtynyt käyttämään Tea Tree -öljyä, koska se on ainoa, joka taas mulla on tehonnut. Päivässä vie jo syntyneet rakkulatkin pois ja parissa parantaa ihon. Sitä pitää vaan töpötellä pumpulipuikolla pitkin päivää.

      Nykyään huulikukka puhkeaa vain, kun on nuha, mitä mulla onneksi aika harvoin on. Lisäksi tunnistan oireet ajoissa ja olen tuolla TT-öljyllä pystynyt jopa estämään rakkulat. Mutta joo, olen mäkin siitä sen verran aikoinani kärsinyt, että ylähuulen raja ei ole enää niin selkeä, kiitos rupien.

      Rommia... Täytyypä vilkaista, onko Kapteeni Morgan vielä kellarissa. Tod.näk. ei. Stroh'kin kävisi, mutta sitä nyt ei ainakaan ole enää Talossa. Ollut vuosiin.

      Poista