torstai 10. maaliskuuta 2016

äireen laps

Isompi tunki kanssani saunaan, koska saunassa on tylsää ilman äitiä. Tietysti, selvähän se.

mä: "Tietääks sun kaverit, miten äidin poika sä oot ?"

Isompi: "Emmä tiiä... Joo, varmaan."

mä: "Sä tietty puhut niille musta aina ihailevaan sävyyn."

*repeilyä duetossa*

Isompi: "Mut mun kavereiden mielestä sä oot hyvä tyyppi."

mä: "Ai kenen ?"

Isompi: "No, niiden muutaman, kenen kanssa mä nyt liikun."

mä: "Siis näitten, jotka on tuntenu mut jo iät ja ajat, vaiko näiden uusien kavereiden ?"

Isompi: "No, molempien. Niiden mielestä sulla on hyvät jutut, kun ne ei oo sellasia tavallisia vanhempien tai aikuisten juttuja."

Rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että Isompi siltikin häpeää mua ja on aina varpaillaan, kun kaverinsa ja minä kohtaamme. Toisaalta... Ehkä se tekee vain hyvää teinille ollakin vähän varppeillaan.

Ja sitten Pihalla vilvottelutauolla.

Isompi: "Mennään jo sisään."

mä: "Ei vielä."

---

Isompi: "Mennään nyt jo sisään!"

mä: "Mee sä. Vai ollaanko me vieläkin napanuoralla kiinni toisissamme?"

---

Isompi: "Nyt mene siitä jo sisään!!"

mä: "Miks mun pitää tulla, jos sä haluut mennä sisään?! Onko meillä se napanuora ?!

Isompi: "ON !!!"

No, eihän siinä sitten mitään. Tultiin sisään tasakäppää.

JälkiMärinät:
Illalla keittiössä oli TM:n toimesta ilma sakeanaan sarkasmia. Hyvä, että sekaan mahtui. Repeiltiin Isomman kanssa niin, että mehu roiskui, kun totesin, että "ei tarttis laittaa kun kamera meille katonnurkkaan kuvaamaan, niin siinä olisi Suomen kansalle tosi-teeveetä niin että soi".

Illan viimeinen repeäminen tuli, kun Isompi sanoi:

"Telkkarista tulee sellanen ohjelma, jossa on Amerikan surkeimmat kokit tai jotain. Siinä yks nainen on niin surkea kokki, että sen mies on vuoden aikana saanut kaksi kertaa ruokamyrkytyksen sen ruuista. Nyt se mies ei enää uskalla syödä niitä ollenkaan."

Eli mullahan on vielä toivoa. Kertaakaan ei oo menny TM:llä edes vatsa kuralle mun ruuista!

4 kommenttia:

  1. ihailen kun "ollaan napanuorassa kiinni" . Olen aivan kateellinen sinulle. Mun lapset on niin kaukana ja niillä on oma elämä ja me nähdään vaan Skypessä .. vaan kerran vuodessa parhaimmillaan saan niitä halia ... Ota kaikki irti, kaikki hyvä ja kaunis mitä on vuorovaikutuksessa lasten kanssa.. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä osaan itsekin arvostaa, että lapset eivät arkaile näyttää tunteitaan, vaikka teinejä ovatkin. Voin pussata heitä poskelle, vaikka kaverit olisivat vieressä tai halata. Mutta jonain päivänä hekin lentävät pesästään... *nyyh* Siksi täytyy nyt halata varastoon. :)

      Poista
  2. Mulla on yksi kaveri, joka on mua hiukan vanhempi ja jolla on kaksi lasta. (Se voisit olla sä!) Sun suhde lapsiin vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin sen, ja mä ihailen sitä ja sen kasvatustaitoja tosi paljon. Olen sille sanonutkin, ettei sen lapsilla ole elämässä hädänpäivää kun ne voi koska tahansa puhua ongelmista äidilleen. Ja puhuvatkin. Sellaisia äitejä on mun mielestä harvassa, joille teinit voi uskoutua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä Isompi kyllä kertoo ja uskoutuu, Pienin vähemmän ja se tietty surettaa ja mietityttää, mikä meni pieleen ja missä vaiheessa. Aina voi homman hoitaa paremminkin.

      Poista