tag:blogger.com,1999:blog-6953367619993818217.post3116546828385837421..comments2023-07-21T09:30:06.700+03:00Comments on Nollavaimo Ihmemaassa: kissanhännännostoaNollavaimohttp://www.blogger.com/profile/01113783149071567646noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6953367619993818217.post-85762552599519491612016-03-07T20:53:57.096+02:002016-03-07T20:53:57.096+02:00Pakko myöntää, että ei se meilläkään aina huokailu...Pakko myöntää, että ei se meilläkään aina huokailuksi jää. Mä ainakin sanon puhelun jälkeen ääneen just noita samoja lauseita. Pitää vaan olla tarkkana, että puhelu on jo katkennut. ;)<br /><br />Ja sama myös, jos pitää soittaa jollekin asiakkaalle, jonka tietää hankalaksi änkyräksi. Silloin sitä on oikein liioitellun kohtelias ja iloinen. Nollavaimohttps://www.blogger.com/profile/01113783149071567646noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6953367619993818217.post-33078346544374213002016-03-07T20:50:33.017+02:002016-03-07T20:50:33.017+02:00Tänään oli sitten se päivä, kun meikäläinen oli &#...Tänään oli sitten se päivä, kun meikäläinen oli 'hieman' kyrsiintynyt soittaja itse. Annoin palautetta täydeltä laidalta ja langan päässä se otettiin vastaan juuri kuten pitääkin: rauhallisesti, ystävällisesti ja myötäillen.<br /><br />Puhelun jälkeen työkaveri sanoi: "Mä niin ihailen sua, kun sä uskallat sanoa suoraan. Tossakin sä sanoit ihan asiasta etkä kuitenkaan ollut epäkohtelias tai käyttänyt tympeää kieltä."<br /><br />Nauratti ja vähän nolottikin. Ei kyllä ollut ensimmäinen kerta, kun vastaavan kommentin samalta työkaverilta sain. Mun henk.koht. puhelut viihdyttävät työyhteisöä, nääs. Oikein toivovat, että mä hiiltyisin aina, kun soitan jonnekin. :DNollavaimohttps://www.blogger.com/profile/01113783149071567646noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6953367619993818217.post-22014741715466805492016-03-05T22:56:24.657+02:002016-03-05T22:56:24.657+02:00Heh, mulle tuli tässä mieleen, kun meille töihin s...Heh, mulle tuli tässä mieleen, kun meille töihin soittaa aika ajoin hyvin hankalia asiakkaita/edustajia kulttuureista, joissa mm. huijaaminen ja kaikenlainen lievä kieroilu kuuluu bisnekseen ihan normina, toisin kuin täällä meillä Suomessa. Ja siinä on saatu kohtalaisen hauskoja tilanteita, kun kollega vaikkapa näkee, kuka siellä soittaa ja ennen puhelua toteaa meikäläiselle, että "voi v***u nyt se s****nan idiootti soittaa!" Sitten hän kuitenkin vastaa hymyilevällä äänellä puhelimeen, että "hello xx, how can I help you?" Eikä oikeasti yhtään kuulu äänestä, kuinka paljon hän inhoaa kyseistä soittajaa. Ja välillä nauretaan sille, kun on meikäläisen vuoro ollut puhua jollekin rasittavalle tyypille ja jahka olen hoitanut puhelun ammattimaisesti, niin suljettuani puhelimen, suusta pääsee "v***u mitä pa**aa". Sellaista se vaan on, työt pitää hoitaa nätisti, mutta oman väen kesken voi sitten purkautua, meillä onneksi ei tarvi turvautua pelkkään huokaukseen, vaan voi kollegalle sanoa ihan suoraan, miten asia on :) Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6953367619993818217.post-35159073325696932472016-03-05T19:31:22.807+02:002016-03-05T19:31:22.807+02:00Se on totta, että hymyn kuulee vaikka sitä ei näek...Se on totta, että hymyn kuulee vaikka sitä ei näekkään. Joskus musta tuntuu, että ajatellaan, että kuka tahansa pystyy asiakaspalveluun puhelimella, mutta se ei todellakaan pidä paikkaannsa. Välillä tulee vastaan sellaisia typpejä, että tekisi mieli sanoa, että kuule mä kuulen, että sun naama on nyrpällään, joten kannataisiko miettiä, että vaihdat alaa, niin kaikilla olisi kivempaa.<br /><br />Kerran kävi niin, että soitin jonnekin asiakaspalveluun, en nyt muista mikä se oli, mutta kun mulle vastattiin, niin kuulin henkilön äänestä, että on varmaankin saanut kuulla haukkuja edellisiltä soittajilta ja oli jo valmiiksi puolustuskannalla. No, mä aloitin, että en tiedä soitinko oikeaan paikkaan, mutta osaisitko neuvoa minua. Asiani oli kyllä valituksen tekeminen. Sain asiani hoidettua ja lopuksi kiitin hyvistä ohjeista ja neuvoista ja toivottelin hyvää ja rauhallista päivän jatkoa. Muistan kuinka toisessa päässä tuli ihan hiljaista ja luulin jo puhelun katkenneen, kun asiakaspalvelija totesi 'voi kiitos sinulle' todella kiitollisella äänellä. Silloin ajattelin, että vaikka kuinka olisin pahalla päällä ja oikeutettu valittamaan, niin eihän se ole sen puhelimeen vastaajan vika, että homma on mennyt pieleen ja jos hän tekee työnsä hyvin, että osaa neuvoa miten homma saadaan kuntoon, niin on kiitoksensa ansainnut.CurryKanelihttps://www.blogger.com/profile/12831500786013787093noreply@blogger.com